неділю, 30 вересня 2007 р.

Фізикознавство ®


Тут почалася така жвава дискусія з приводу того, що в Росії освіта може бути ще гіршою, ніж у нас! Я прокоментую це розгорнуто.

Хочу передусім зауважити, що мене не перестають дивувати особливості української ментальности, якій небайдужі чужі проблеми, хоча вдома все набагато гірше. Це иноді виливається у такі комічні форми, як «експорт демократії». Наче в нас уже є демократія!

Те саме з освітою. Українці впритул не бачать повну БЖДезацію освіти як такої, зате люблять поговорити про проблеми з освітою в инших країнах.

Я цього не розумію. Може від цього свої проблеми стають меншими? Отак поговориш про проблеми з демократією в США, про заворушення у Франції, про проблеми з вуличною злочинністю в Бразилії і свої проблеми здаються не такими значущими? На мою думку, кожен українець має постійно собі нагадувати, що політичні та кримінальні проблеми в инших країнах не можна порівнювати з українськими, де кримінал і політика — одне ціле.

І говорити про недосконалість системи освіти в инших країнах ми просто не маємо морального права, бо системи освіти у нас вже нема взагалі. Бо якщо в процесі співбесіди у випускника фізфаку ДНУ необхідно перевірити знання базових понять зі шкільного курсу фізики (як це було зі мною), то дипломом вищої освіти можна просто підтертися. Разом з атестатом.

І процес профанації освіти не зупиняється. Я оце спробував пофантазувати, до якої степіні маразму це все може дійти і написав приблизну програму з фізикознавства. Цей предмет, думаю, обоязково вивчатимуть у ВиШах України. Отже:
Білети з курсу фізикознавства.

1. Предмет і метод фізикознавства. Об'єкт і суб'єкт фізикознавства.
2. Фізикознавство як наука і як предмет викладання. Необхідність викладання фізикознавства у ВУЗах.
3. Поняття і сутність фізикознавства. Його структура і функції. Місце фізикознавства серед інших наук.
4. Методологія фізикознавства. Основні підходи до класифікації.
5. Передумови виникнення та історичні етапи розвитку фізикознавства. Сучасне фізикознавство.
6. Соціальна цінність фізикознавства. Етика і моральність як необхідні складові фізикознавства.
7. Основні розділи фізикознавства.

...А далі за розділами, наприклад:
14. Механікознавство. Його історичні етапи і сучасний стан.

...Не слід також забувати про видатні постаті:
47. Філософські категорії в теорії відносності Ейнштейна. Історичні концепції та сучасна парадігма.

...Ну і, під кінець, обов'язково народність:
51. Історія фізикознавства в Україні.
52. Фізикознавство в сучасній Україні. Основні напрямки розвитку.
І не забудьте, дорогі співвітчизники, що якщо у вас діти ще ходять в дитячий садочок, то вони, скоріше за все, вивчатимуть цей курс у ВиШі. А якщо дітей у вас ще нема, то вони напевне вивчатимуть фізикознавство у ВиШі. За виключенням, можливо, дрібних деталей. Уже не так смішно?

Нема коментарів

Дописати коментар