неділя, 30 вересня 2007 р.

Фізикознавство ®


Тут по­ча­ла­ся та­ка жва­ва дис­ку­сія з при­во­ду то­го, що в Ро­сії ос­ві­та мо­же бу­ти ще гір­шою, ніж у нас! Я про­ко­мен­тую це роз­горну­то.

Хо­чу пе­ре­дусім за­ува­жи­ти, що ме­не не пе­ре­с­та­ють ди­ву­ва­ти особ­ли­во­с­ті ук­ра­їн­сь­кої мен­таль­нос­ти, якій не­бай­ду­жі чу­жі про­б­ле­ми, хо­ча вдо­ма все на­ба­га­то гір­ше. Це ино­ді ви­ли­ва­є­ть­ся у та­кі ко­міч­ні фор­ми, як «експорт де­мо­кра­тії». На­че в нас уже є де­мо­кра­тія!

Те са­ме з ос­вітою. Ук­ра­їн­ці впри­тул не ба­чать пов­ну БЖДе­за­цію ос­ві­ти як та­кої, за­те люб­лять по­го­во­ри­ти про про­б­ле­ми з ос­вітою в ин­ших кра­ї­нах.

Я цьо­го не ро­зу­мію. Мо­же від цьо­го свої про­б­ле­ми ста­ють мен­ши­ми? Отак по­го­во­риш про про­б­ле­ми з де­мо­кра­ті­єю в США, про за­во­ру­шен­ня у Фран­ції, про про­б­ле­ми з ву­лич­ною зло­чин­ніс­тю в Бра­зи­лії і свої про­б­ле­ми зда­ю­ть­ся не та­ки­ми зна­чу­щи­ми? На мою ду­м­ку, ко­жен ук­ра­ї­нець має по­с­ті­й­но со­бі на­га­ду­ва­ти, що по­лі­тич­ні та кри­мі­наль­ні про­б­ле­ми в ин­ших кра­ї­нах не мож­на по­рів­ню­ва­ти з ук­ра­їн­сь­ки­ми, де кри­мі­нал і по­лі­ти­ка — од­не ці­ле.

І го­во­ри­ти про не­дос­ко­на­лість сис­те­ми ос­ві­ти в ин­ших кра­ї­нах ми про­с­то не ма­є­мо мо­раль­н­о­го пра­ва, бо сис­те­ми ос­ві­ти у нас вже не­ма вза­га­лі. Бо як­що в про­це­сі спів­бе­сі­ди у ви­пус­к­ни­ка фіз­фа­ку ДНУ не­об­хід­но пе­ре­ві­ри­ти знан­ня ба­зо­вих по­нять зі шкі­ль­н­о­го кур­су фі­зи­ки (як це бу­ло зі мною), то дип­ло­мом ви­щої ос­ві­ти мож­на про­с­то під­тер­ти­ся. Ра­зом з ате­с­та­том.

І про­цес про­фа­на­ції ос­ві­ти не зупи­ня­є­ть­ся. Я оце спро­бу­вав по­фан­та­зу­ва­ти, до якої сте­пі­ні ма­раз­му це все мо­же ді­йти і на­пи­сав при­близ­ну пр­огра­му з фі­зи­ко­знав­с­т­ва. Цей пред­мет, ду­маю, обо­яз­ко­во ви­в­ча­ти­муть у Ви­Шах Ук­ра­ї­ни. От­же:
Бі­ле­ти з кур­су фі­зи­ко­знав­с­т­ва.

1. Пред­мет і ме­тод фі­зи­ко­знав­с­т­ва. Об'­єкт і су­б'­єкт фі­зи­ко­знав­с­т­ва.
2. Фі­зи­ко­знав­с­т­во як на­у­ка і як пред­мет ви­кла­дан­ня. Не­об­хід­ність ви­кла­дан­ня фі­зи­ко­знав­с­т­ва у ВУ­Зах.
3. По­нят­тя і сут­ність фі­зи­ко­знав­с­т­ва. Йо­го струк­ту­ра і фун­к­ції. Міс­це фі­зи­ко­знав­с­т­ва се­ред ін­ших на­ук.
4. Ме­то­до­л­огія фі­зи­ко­знав­с­т­ва. Ос­нов­ні під­хо­ди до кла­си­фі­ка­ції.
5. Пе­ре­ду­мо­ви ви­ник­нен­ня та іс­то­рич­ні ета­пи роз­вит­ку фі­зи­ко­знав­с­т­ва. Сучас­не фі­зи­ко­знав­с­т­во.
6. Со­ці­аль­на цін­ність фі­зи­ко­знав­с­т­ва. Ети­ка і мо­раль­ність як не­об­хід­ні скла­до­ві фі­зи­ко­знав­с­т­ва.
7. Ос­нов­ні роз­ді­ли фі­зи­ко­знав­с­т­ва.

...А да­лі за роз­ді­л­ами, на­при­клад:
14. Ме­ха­ні­ко­знав­с­т­во. Йо­го іс­то­рич­ні ета­пи і сучас­ний стан.

...Не слід та­кож за­бу­ва­ти про ви­дат­ні по­с­та­ті:
47. Фі­ло­соф­сь­кі ка­тего­рії в те­о­рії від­нос­нос­ті Ей­н­штей­на. Іс­то­рич­ні кон­цеп­ції та сучас­на па­ра­діг­ма.

...Ну і, під кі­нець, обо­в'яз­ко­во на­род­ність:
51. Іс­то­рія фі­зи­ко­знав­с­т­ва в Ук­ра­ї­ні.
52. Фі­зи­ко­знав­с­т­во в сучас­ній Ук­ра­ї­ні. Ос­нов­ні на­прям­ки роз­вит­ку.
І не за­будь­те, до­р­огі спів­віт­чиз­ни­ки, що як­що у вас ді­ти ще хо­дять в ди­тя­чий са­до­чок, то во­ни, ско­рі­ше за все, ви­в­ча­ти­муть цей курс у Ви­Ші. А як­що ді­тей у вас ще не­ма, то во­ни на­пев­не ви­в­ча­ти­муть фі­зи­ко­знав­с­т­во у Ви­Ші. За ви­клю­чен­ням, мож­ли­во, дріб­них де­та­лей. Уже не так сміш­но?

Нема коментарів

Дописати коментар

Hy-phen-a-tion