вівторок, 8 січня 2008 р.

20 ознак якісного блоґа


Сь­о­год­ні по­ба­чив чер­го­ве під­твер­джен­ня мо­єї ви­нят­ко­во­с­ти та до­ско­на­лос­ти. Ви­яв­ля­є­ть­ся, та­ких бло­ґів, як у ме­не, оди­ни­ці! А ще я знайшов пра­ви­ла, біль­шість з яких я і так до­три­му­ю­ся.
  1. Пов­ний пе­ре­клад ін­тер­фейсу бло­ґа на мо­ву ве­ден­ня. Ча­с­то ін­тер­фей­си пе­ре­кла­де­но ли­ше ча­с­т­ко­во, що за­ли­шає вра­жен­ня не­дба­лос­ти. Особ­ли­во ча­с­то не пе­ре­кла­да­ють да­ти й ок­ре­мі сло­ва сло­ва (on, at, posted).
  2. Ува­га до ти­п­огра­фі­ки і роз­міт­ки в за­пи­сах. Ви­ко­рис­тан­ня пра­ви­ль­них ла­пок, дов­гих ти­ре, стан­дар­ти­зо­ва­ні від­ступи між аб­за­ца­ми, про­ду­ма­ні роз­мі­ри аб­за­ців, ви­ко­рис­тан­ня де по­тріб­но за­го­лов­ків і спис­ків — все це озна­ки ви­со­кої якос­ти й уваж­нос­ти ав­то­ра бло­ґа до сво­їх чи­та­чів.
  3. Гра­мот­ність. Пе­ре­вір­ку гра­мот­нос­ти мож­на ав­то­ма­ти­зу­ва­ти ба­га­ть­ма за­со­ба­ми. Як­що ви не при­ді­ля­є­те цьо­му час — зна­чить ви ста­ви­те­ся до св­о­го бло­ґа не­сер­йоз­но.
  4. Мак­си­маль­но від­кри­та ста­тис­ти­ка. По­ка­жіть, скіль­ки лю­дей під­пи­са­ли­ся на ваш RSS, скіль­ки до вас за­хо­ди­ло в день відві­ду­ва­чів і звід­ки во­ни при­хо­ди­ли, хто за­ли­шив на вас по­си­лан­ня — за­га­лом, всю мож­ли­ву ста­тис­ти­ку. Лю­ди бу­дуть біль­ше вам до­ві­ря­ти, як­що вам не­ма чо­го від них при­хо­ву­ва­ти.
  5. Лег­кість кон­так­ту з ав­то­ром. Вка­жіть всі мож­ли­ві спо­со­би з ва­ми зв'я­за­ти­ся, вклю­ча­ю­чи мо­бі­ль­ний і ICQ.
  6. На­яв­ність якіс­них фо­т­огра­фій ав­то­ра. Від­кри­те за­бра­ло — озна­ка до­ві­ри, впев­не­нос­ти та відвер­тос­ти. По­ду­май­те, в яко­му сти­лі кра­ще зро­би­ти фо­т­огра­фію, про­сте­ж­те за своєю зов­ніш­ніс­тю у мо­мент фо­т­огра­фу­ван­ня, ві­д­ре­ту­шуй­те ре­зуль­тат. Го­лов­не фо­то ав­то­ра на бло­зі має бу­ти іде­аль­ним.
  7. Хо­ро­ший і про­ду­ма­ний шаб­лон по­си­лань. Ні­яких по­си­лань ви­ду site.ru/?p=199, це го­лов­на озна­ка но­вач­ків. Ви­ко­рис­то­вуй­те тіль­ки доб­ре про­ду­ма­ні шаб­ло­ни по­си­лань на ав­то­ном­них бло­ґах.
  8. Мож­ли­вість під­пи­са­ти­ся на понов­лен­ня без­ліч­чю спо­со­бів. Транслюй­те свій блоґ у всі мож­ли­ві міс­ця Ме­ре­жі, ку­ди тіль­ки мож­на транслю­ва­ти — хай чи­та­чі са­мі ви­бе­руть зруч­ний для них спо­сіб під­пис­ки.
  9. Уваж­ність ав­то­ра до ко­мен­та­рів і ко­мен­та­то­рів. На всі ко­мен­та­рі з пи­тан­ням має бу­ти да­но від­по­відь. Як­най­швид­ше. На всі ко­мен­та­рі, як­що вам є що ска­за­ти, ви по­вин­ні це ска­за­ти. Мов­чан­ня — не­по­ва­га до лю­дей, які ви­тра­ти­ли на вас свій час. Крім то­го, дя­куй­те ва­шим ко­мен­та­то­рам по­си­лан­ня­ми на них — і во­ни вас по­люб­лять.
  10. Регу­ляр­ність ви­хо­ду но­вих за­пи­сів. Один за­пис на день — це на­ба­га­то кра­ще, ніж 5 за­пи­сів на день, а по­тім — мов­чан­ня на тиждень. Ва­ші чи­та­чі по­вин­ні звик­ну­ти до ва­шої регу­ляр­нос­ти і обо­в'яз­ко­во­с­ти.
  11. Стис­лість і кон­к­рет­ність. Лю­дям склад­но чи­та­ти в ме­ре­жі ба­га­то. Пи­шіть стис­ло і по су­ті.
  12. Яс­к­ра­ві ілюс­т­ра­ції. Дай­те сво­їм під­пис­чи­кам мож­ли­вість кра­ще від­чу­ти за­пис і від­по­чи­ти на ньо­му погля­дом за­вдя­ки кра­си­во­му фо­то в те­му.
  13. Ав­тор­сь­ке на­пов­нен­ня. Ци­ту­ван­ня — це доб­ре, але тіль­ки в мі­ру. Ні­ко­ли не ко­пі­юй­те чу­жий за­пис ціл­ком в свій блоґ, на­віть як­що ви вка­зу­є­те ав­тор­с­т­во.
  14. Ука­зан­ня св­о­го ре­аль­н­о­го іме­ні. До­ві­ра — один з го­лов­них ре­сур­сів у Ме­ре­жі. Вам біль­ше до­ві­ря­ти­муть ва­ші чи­та­чі, як­що ви під­пи­ше­те­ся сво­ї­ми ре­аль­ни­ми да­ни­ми. Ім'я та прі­зви­ще — са­ме за ни­ми, а не за псев­дом, вас по­вин­ні зна­ти і звер­та­ти­ся до вас.
  15. Без­ліч ко­мен­та­рів. Зро­біть усе мож­ли­ве для то­го, щоб ва­ші за­пи­си не за­ли­ши­ли­ся без від­гу­ків. У край­ньо­му ра­зі ко­мен­туй­те ано­нім­но са­мі се­бе. Це все од­но кра­ще, ніж аб­со­лют­на ти­ша.
  16. По­си­лан­ня на инших бло­ґерів. Їх, зви­чай­но, не по­вин­но бу­ти ду­же ба­га­то, инак­ше це бу­де вже не ав­тор­сь­ке на­пов­нен­ня, а про­с­то збір­ка по­си­лань. Але во­ни по­вин­ні бу­ти. Ви ста­не­те пов­ніс­тю сво­їм в бло­ґо­сфе­рі тіль­ки як­що не бо­ї­те­ся ста­ви­ти по­си­лан­ня на ин­ших бло­ґе­рів.
  17. Ро­ки іс­ну­ван­ня. Як­що ви змо­же­те ве­с­ти свій блоґ ста­бі­ль­но кіль­ка ро­ків — попу­ляр­ність вам за­без­пе­че­на, ос­кіль­ки та­ка ста­бі­ль­ність ду­же рід­ко зу­с­трі­ча­є­ть­ся в бло­ґо­сфе­рі. Її ці­ну­ють.
  18. Яс­не став­лен­ня до рек­ла­ми. Пря­мо й че­с­но ска­жіть сво­їм під­пис­чи­кам у роз­ді­лі про се­бе, чи міс­тить блоґ плат­ну рек­ла­му в за­пи­сах. Ука­зу­ва­ти на кон­к­рет­ні рек­лам­ні за­пи­си не обо­в'яз­ко­во, але чи­та­чі по­вин­ні зна­ти, бу­ва­ють во­ни у вас чи ні. І без об­ма­ну!
  19. На­пи­сан­ня за­пи­сів з чіт­кою іде­єю. Якіс­ний блоґ — це не про­с­то по­тік ва­ших ду­мок. Ко­жен за­пис має го­во­ри­ти про кон­к­рет­ні ре­чі, об'­єд­на­ні од­ні­єю іде­єю. Ду­м­ки по­вин­ні бу­ти чіт­ки­ми і за­кін­че­ни­ми. Инак­ше мак­си­мум, на що ви змо­же­те пре­тен­ду­ва­ти, — ува­га сво­їх ре­аль­них дру­зів і не на­лаш­то­ва­них на сер­йоз­не спіл­ку­ван­ня «френ­дів».
  20. Не­спо­ді­ва­ність. Хо­ро­ші бло­ґе­ри ино­ді по­ру­шу­ють всі свої пра­ви­ла, щоб не на­б­рид­ну­ти сво­їм чи­та­чам. На­пи­шіть за­пис на «ол­бан­сь­кій» мо­ві, як­що ви сла­ви­те­ся своєю гра­мот­ніс­тю. Дай­те фо­т­огра­фії «сек­са­пі­ль­ної дів­чин­ки з су­сід­нь­о­го від­ді­лу», як­що ви сер­йоз­но пи­ше­те про свою ро­бо­ту. Будь­те ве­се­лі­ші!

Ну, пун­к­ти 10 і 15 по­с­міх­ну­ли, але слі­ду­ва­ти ним я, зви­чай­но, не бу­ду — у ме­не ще ро­бо­та є...

З гра­мот­ніс­тю теж, як­що че­с­но, про­б­ле­ми. Сь­о­год­ні зо­кре­ма взнав, що блоґ у ро­до­во­му від­мін­ку бу­де бло­ґа, а не бло­ґу, як вва­жає біль­шість за ста­тис­ти­кою Google... Це че­рез це мій блоґ ще й до­сі не­попу­ляр­ний, чи я щось не ро­зу­мію?!

Нема коментарів

Дописати коментар

Hy-phen-a-tion