вівторок, 8 січня 2008 р.

20 ознак якісного блоґа


Сьогодні побачив чергове підтвердження моєї винятковости та досконалости. Виявляється, таких блоґів, як у мене, одиниці! А ще я знайшов правила, більшість з яких я і так дотримуюся.
  1. Повний переклад інтерфейсу блоґа на мову ведення. Часто інтерфейси перекладено лише частково, що залишає враження недбалости. Особливо часто не перекладають дати й окремі слова слова (on, at, posted).
  2. Увага до типографіки і розмітки в записах. Використання правильних лапок, довгих тире, стандартизовані відступи між абзацами, продумані розміри абзаців, використання де потрібно заголовків і списків — все це ознаки високої якости й уважности автора блоґа до своїх читачів.
  3. Грамотність. Перевірку грамотности можна автоматизувати багатьма засобами. Якщо ви не приділяєте цьому час — значить ви ставитеся до свого блоґа несерйозно.
  4. Максимально відкрита статистика. Покажіть, скільки людей підписалися на ваш RSS, скільки до вас заходило в день відвідувачів і звідки вони приходили, хто залишив на вас посилання — загалом, всю можливу статистику. Люди будуть більше вам довіряти, якщо вам нема чого від них приховувати.
  5. Легкість контакту з автором. Вкажіть всі можливі способи з вами зв'язатися, включаючи мобільний і ICQ.
  6. Наявність якісних фотографій автора. Відкрите забрало — ознака довіри, впевнености та відвертости. Подумайте, в якому стилі краще зробити фотографію, простежте за своєю зовнішністю у момент фотографування, відретушуйте результат. Головне фото автора на блозі має бути ідеальним.
  7. Хороший і продуманий шаблон посилань. Ніяких посилань виду site.ru/?p=199, це головна ознака новачків. Використовуйте тільки добре продумані шаблони посилань на автономних блоґах.
  8. Можливість підписатися на поновлення безліччю способів. Транслюйте свій блоґ у всі можливі місця Мережі, куди тільки можна транслювати — хай читачі самі виберуть зручний для них спосіб підписки.
  9. Уважність автора до коментарів і коментаторів. На всі коментарі з питанням має бути дано відповідь. Якнайшвидше. На всі коментарі, якщо вам є що сказати, ви повинні це сказати. Мовчання — неповага до людей, які витратили на вас свій час. Крім того, дякуйте вашим коментаторам посиланнями на них — і вони вас полюблять.
  10. Регулярність виходу нових записів. Один запис на день — це набагато краще, ніж 5 записів на день, а потім — мовчання на тиждень. Ваші читачі повинні звикнути до вашої регулярности і обов'язковости.
  11. Стислість і конкретність. Людям складно читати в мережі багато. Пишіть стисло і по суті.
  12. Яскраві ілюстрації. Дайте своїм підписчикам можливість краще відчути запис і відпочити на ньому поглядом завдяки красивому фото в тему.
  13. Авторське наповнення. Цитування — це добре, але тільки в міру. Ніколи не копіюйте чужий запис цілком в свій блоґ, навіть якщо ви вказуєте авторство.
  14. Указання свого реального імені. Довіра — один з головних ресурсів у Мережі. Вам більше довірятимуть ваші читачі, якщо ви підпишетеся своїми реальними даними. Ім'я та прізвище — саме за ними, а не за псевдом, вас повинні знати і звертатися до вас.
  15. Безліч коментарів. Зробіть усе можливе для того, щоб ваші записи не залишилися без відгуків. У крайньому разі коментуйте анонімно самі себе. Це все одно краще, ніж абсолютна тиша.
  16. Посилання на инших блоґерів. Їх, звичайно, не повинно бути дуже багато, инакше це буде вже не авторське наповнення, а просто збірка посилань. Але вони повинні бути. Ви станете повністю своїм в блоґосфері тільки якщо не боїтеся ставити посилання на инших блоґерів.
  17. Роки існування. Якщо ви зможете вести свій блоґ стабільно кілька років — популярність вам забезпечена, оскільки така стабільність дуже рідко зустрічається в блоґосфері. Її цінують.
  18. Ясне ставлення до реклами. Прямо й чесно скажіть своїм підписчикам у розділі про себе, чи містить блоґ платну рекламу в записах. Указувати на конкретні рекламні записи не обов'язково, але читачі повинні знати, бувають вони у вас чи ні. І без обману!
  19. Написання записів з чіткою ідеєю. Якісний блоґ — це не просто потік ваших думок. Кожен запис має говорити про конкретні речі, об'єднані однією ідеєю. Думки повинні бути чіткими і закінченими. Инакше максимум, на що ви зможете претендувати, — увага своїх реальних друзів і не налаштованих на серйозне спілкування «френдів».
  20. Несподіваність. Хороші блоґери иноді порушують всі свої правила, щоб не набриднути своїм читачам. Напишіть запис на «олбанській» мові, якщо ви славитеся своєю грамотністю. Дайте фотографії «сексапільної дівчинки з сусіднього відділу», якщо ви серйозно пишете про свою роботу. Будьте веселіші!

Ну, пункти 10 і 15 посміхнули, але слідувати ним я, звичайно, не буду — у мене ще робота є...

З грамотністю теж, якщо чесно, проблеми. Сьогодні зокрема взнав, що блоґ у родовому відмінку буде блоґа, а не блоґу, як вважає більшість за статистикою Google... Це через це мій блоґ ще й досі непопулярний, чи я щось не розумію?!

Нема коментарів

Дописати коментар