пʼятниця, 21 березня 2008 р.

Популярний блоґ — це просто!


Сьогодні у нас святкують Паску, а в ЖЖ страйкують, тому новин небагато. І я, користуючись перевагою моєї блоґ-платформи, вирішив написати нарешті, як зробити блоґ популярним. Насправді, думка, що правила написання блоґів не мають нічого спільного з популярністю, була в мене зразу. Але недавно я, точніше мій віртуал, підтвердив її експериментально.

На позаминулому тижні було створено блоґ, який хотілося зробити популярним, зважаючи на об'єктивну реальність: інформації, навіть цікавої, з'являється більше, ніж людина здатна сприняти. Тому для того, щоб її змусити споживати саме ваш “інформаційний продукт”, потрібна не стільки якість, скільки гарна упаковка. В результаті досліду блоґ віртуала почали коментувати через 12 годин, цитувати вже наступної доби після появи, а через пару днів прийшла популярність!

Оскільки я не ставив перед собою задачу вести такий блоґ, я припинив цей проєкт, як тільки зрозумів принцип. При всій моїй скромності, хочу зауважити, що, як виявилося, мені не складно вести популярний блоґ. Більше того, це робити навіть простіше!

В чому секрет? А все дуже просто: інформації маємо, як бруду, тому писати щось нове не має ніякого сенсу. Досить — просто правильно подавати те, що вже є. Якщо ви все рівно читаєте новини, зовсім не важко скопіювати щось цікаве, додати в'їдливий коментар — і тема готова для публікації в блоґ. На це потрібно хвилин п'ять, якщо ви початківець. А після вироблення відповідної навички — 1-2 хвилини!

Давати людям те, що їм подобається насправді дуже легко. Людям подобається, коли їх провокують — створіть блоґ із відповідною назвою. Кого приваблять «Записи Олександра Жиденка» з поміж сотень подібних? Нікого. А от якщо ви назвете блоґ, наприклад, «Щоденник чорного расиста», до вас зразу потягнуться люди!

Контакт із автором, його фотографія і тому подібна фігня зацікавить хіба що тих, з ким ви особисто знайомі. Ну а ці люди, скоріше за все, і так вже мають ваші контактні дані. Тому віртуал для популярного блоґа — це те, що треба. До того ж, віртуал дає більшу свободу самовираження — аж до можливости кидання лайном. А кидатися лайном — це те, що більш за все полюбляють люди робити в Web 2.0! Тому не забороняйте анонімні коментарі — просто напишіть на видному місці, що анонім гірший за підараса ©!

Намагайтеся подавати матеріял так, щоб зачепити при цьому якомога найбільшу кількість людей. Таке люблять коментувати. Але якщо ви пишете про політику, пам'ятайте, що з російських великодержавних патріотів і православних науковців не знущається тільки лінивий, тому привабити таким читача — марна справа. Тут варто почати з Йулі ™ (у неї найбільше прихильників) і Тягнибока™ (у нього прихильники найактивніші).

Оскільки публікація займає кілька хвилин, краще публікувати кілька разів на день в різний час, щоб часто світитися на блоґролах. Для цього, звичайно, краще користуватися відповідними платформами (Blogger тут — поганий вибір) і брати участь у всіх відомих блоґерських спільнотах. Ще одна перевага є в тому, що писати можна у зручний для вас час, наприклад, вранці і ввечері — все одно людина, яка щодня заходитиме на вашу сторінку не буде розчарована відсутністю новинки.

Це все привертає увагу, але для збереження інтересу обов'язково має бути конструктив. Простіше кажучи, дописи в стилі ви телепні та мудаки, а я крутий і дуже розумний не створять вам постійну авдиторію. По-перше, беззмістовних дописів повно, і жодна нормальна людина не буде витрачати час на ще одне їхнє джерело. А по-друге, люди просто не люблять “занадто розумних”. Взагалі, найкращою стратегією є прикинутися божевільним збоченим ідіотом, на якого й ображатися гріх. Тут, якщо вжитися в роль, або дістати тої ж дурі, що вживає Яроврат ™, можна навіть креативи пописувати у вільний час. Курнув — і вперед!

І головне: не робіть багато посилань, як це роблю я. Люди не люблять переходити за посиланнями і роблять це тільки якщо нема иншого виходу. До того ж — рідко повертаються назад! Тому посилатися треба тільки з розрахунком, що читач за ним не піде: правильна стратегія — це цитування. Типовий популярний допис має складатися на 90% з цитати і на 10% з вашого коментаря! Цитування популярних тем — це, до того ж, простий механізм забезпечити індексацію блоґа за популярними ключовими словами.

Давайте розглянемо простий приклад, як створити популярний допис. Маємо новину (зверніть увагу на абсолютно беззмістовний заголовок, якими славиться Українська Правда). Отже:
Правильний заголовок: «Тимошенко бореться за ліквідацію пільг і тендерної палати».
Цитата: «Наша фракція не піде з залу до тих пір, допоки ми не отримаємо скасування закону про тендерні закупівлі і скасування Тендерної палати, - заявила Тимошенко.»
Коментар: «Точно, а після скасування фракція піде жебракувати — жити ж бо на щось треба!»
Це більш-менш коректний варіянт. Можна було б пофантазувати, наприклад, на тему, що робить фракція БЮТ, яка не пішла з зали, довгими березневими вечорами, коли нема журналістів... Виходить, значить, така Йуля ™ в шкіряній комбінації і з батогом, а її депутати вже повзуть лобизати чоботи... І покарання теж обов'язково: за те, що довго не натискав на кнопку, за антинародний законопроєкт тощо... Головне — мати фантазію і уяву!

Якщо ж нічого подібного у вас нема, то блоґ заводити, по-моєму, взагалі не слід. Навіщо він вам? Заробити на рекламі? Так це робиться без усякого блоґа, і взагалі мінімальними зусиллями! Для цього не треба нічого створювати — є люди, які все зроблять за вас!

Не вірите? Дарую ідею. З чого складається Internet? Правильно, переважно з голих дівок! Отже, берете еротичний канал, вставляєте його в RSS2HTML, додаєте рекламу, розкручуєте на тематичних форумах — і можна більше нічого не робити! Але еротика — це якось навіть не спортивно. Спробуйте зоо-педо-некро-порно, чи щось таке... Тільки відповідні канали шукати — це вже без мене!

Ну а якщо ви пишете блоґ просто так, для нормальних людей, як це роблю я, то на велику популярність розраховувати, думаю, не варто — адже нормальних людей дуже мало в світі... Тоді популярність і коментарі для вас не показник.

1 коментар: