вівторок, 8 липня 2008 р.

Sete!


... else document.write("Ваш браузер не поддерживает JavaScript");
basher.ru

Так сталося, що під час відпочінку конференції в João Pessoa, доля поселила мене в чарівний номер 127. Власне, чарівною в цьому номері була тільки остання цифра — сім (sete). А в усьому иншому це був звичайний номер у звичайному п'ятизірковому готелі... Але коли я просив ключі від цього самого номера, мені чомусь наполегливо пропонували ключі від 126. Я повторював голосно і по складах, але ключ від 127 номера мені давали в кращому разі з третьої спроби...

Вже на третій день в мене з'явилася підозра, що один з нас (я або швейцар) ідіот. І я навіть почав здогадуватися хто! Тому я звернувся до бразилійця, який відпочивав тяжко працював на конференції разом зі мною. Виявляється, бразилійці чують слова зовсім инакше, ніж ми: вони не звертають увагу на звуки після наголошеного! А оскільки я помилково вимовляв sête (закритий наголошений ê замість відкритого é), вони сприймали це як seis, де перший наголошений якраз закритий!

І справді, ну що ж тут дивного! Адже це єдина цифра, яка починається з s, а далі йде закритий ê! Все ж просто, чорт забирай: sete — це 7, а якщо ти кажеш sête, то, звичайно ж, маєш на увазі seis, себто 6! Уже потім, в аеропорті Recife, я почув як диктор(!) каже setch, замість sete — і правда, яка в біса різниця, що там після наголошеного голосного! Головне цей самий голосний: é! І головне: я наївно думав, що вмію його вимовляти!..

Ну, я і справді вмію казати його в кінці слова, зокрема таке важливе слово, як é, я, здається, вимовляю нормально. Але коли я почав намагатися вимовити é перед -te, з'ясувалося, що я вже застарий для таких вправ! Вимовити sete в мене не виходило. Виходило seête, або saete, коли я дуже широко відкривав рота. І це все. Втім, saete вони, здається, розуміли краще, ніж sête... А потім просто впізнавали моє обличчя, перекривлене від намагання сказати 7!..

Нема коментарів

Дописати коментар