неділю, 25 липня 2010 р.

Утиліти на Javascript


Иноді буває необхідно поміняти в тексті щось дрібне, але не настільки, щоб можна було обійтися простою заміною в текстовому редакторі. Раніше я для цього писав маленькі конвертери на C++, але після того, як відкрив для себе Javascript, необхідности в цьому більше не маю. Воно ідеально пристосовано для роботи з текстом. Єдина проблема — кожен раз доводиться створювати новий файл. Нарешті я вирішив, що з мене досить і написав універсальну програмку. Вона зберігає код правил перетворення тексту прямо в URI. Наприклад, конвертер коду в HTML формат виглядає так. Для того, щоб користуватися цим щастям, корисно вивчити регулярні вирази, але можна обходитися і без них. Ще одна проблема: це обмеження від криворуких програмістів на довжину URI, яке не дозволяє писати завеликий код. Але в даному випадку це правильно, по-моєму.

Ще одна цікава особливість цієї програми в тому, що вона бачить API транслітератора. Це означає, що з її допомогою можна легко задати правила транслітерації. Наприклад, недавно в Україні знову всім поміняли імена правила транслітерації. Програмка, яка транслітерує ім'я за новими правилами, виглядає так.

І останнє. Як відомо, в давнину до настання радянського щастя, у нас були окрім множини й однини ще двоїна та троїна. Троїна в нас лишилася, коли ми вживаємо іменники з числівниками 2, 3, 4. Наприклад: 102 носи, але 105 носів. Кажуть, що двоїна теж збереглася в окремих діялектах. Тому я написав процедурку, яка виписує іменник за категорією залежно від кількости носів рук. Може комусь згодиться (двоїна викидається так).

Нема коментарів

Дописати коментар