вівторок, 14 березня 2017 р.

«Новий вогонь»


Дмит­ро Різ­ни­чен­ко на­реш­ті опуб­лі­ку­вав у від­кри­то­му до­ступі свою пр­ограм­ну кни­гу «Но­вий во­гонь». Це по­да­є­ть­ся як пр­огра­ма їх­нь­о­го на­ці­о­нал-лі­бе­раль­н­о­го ру­ху, яка по-су­ті є со­ці­ал-де­мо­кра­тич­ною з ти­по­ви­ми пост­сов­ко­ви­ми особ­ли­во­с­тя­ми, що сто­су­ю­ть­ся мі­г­ра­ції та «не­тра­ди­ці­й­н­о­го» сек­су. Як­що від­ки­ну­ти мір­ку­ван­ня про гео­по­лі­ти­ку та мрії про те, що Ук­ра­ї­на ста­не ря­тів­ни­цею Єв­ро­пи, то за­ли­ша­є­ть­ся ось та­ка пр­огра­ма:

  1. Прин­ци­по­ве за­пе­ре­чен­ня мож­ли­в­о­го рефор­му­ван­ня по­точ­ної сис­те­ми де­ржав­н­о­го управ­лін­ня УР­СР зсе­ре­ди­ни. Став­ка на ство­рен­ня но­вих струк­тур на ос­но­ві во­лон­тер­сь­ких ру­хів, які пе­ре­би­ра­ють на се­бе де­ржав­ні фун­к­ції. Най­го­лов­ні­ше — по­бу­до­ва си­ло­вої сис­те­ми, не по­вʼя­за­ної з ни­ніш­ньою, яка має «зла­ма­ти об ко­лі­но» те­пе­ріш­ні струк­ту­ри, по­чи­на­ю­чи з си­ло­вих.
  2. Роз­фор­му­ван­ня кон­т­ро­лю­ю­чих ор­га­нів і ство­рен­ня в ра­зі не­об­хід­нос­ти но­вих з від­по­від­ни­ми фун­к­ці­я­ми з ну­ля. За­лучен­ня ко­лиш­ніх служ­бов­ців, зо­кре­ма си­ло­вих струк­тур «ок­ре­мим по­ряд­ком, з де­таль­ним до­с­лі­джен­ням ді­я­ль­нос­ті кож­н­о­го», і «че­рез спе­ці­аль­ні ко­мі­сії».
  3. За «гли­бо­ку люс­т­ра­цію — не ли­ше кри­мі­наль­но-еко­но­міч­ну, але й по­лі­тич­ну. Ста­ви­мо за­да­чею впро­ва­ди­ти від­по­ві­даль­ність (зо­кре­ма, по­збав­лен­ня гро­ма­дян­с­т­ва і де­пор­та­цію) за пуб­ліч­не схва­лен­ня зло­чи­нів про­ти Май­да­ну, за під­трим­ку окупа­ції ук­ра­їн­сь­кої те­ри­то­рії, за де­мон­с­т­ра­цію во­ро­жої сим­во­лі­ки. Доб­и­ти­ся по­ка­ран­ня для всіх осіб, при­чет­них до зло­чи­нів про­ти Ук­ра­ї­ни та її на­ро­ду, без­від­нос­но стро­ку дав­нос­ті... Від­пла­та за зло­чи­ни про­ти на­ції му­с­ить бу­ти екс­те­ри­то­рі­аль­ною, тоб­то зло­чин­ці, які пе­ре­хо­ву­ю­ть­ся за ме­жа­ми Ук­ра­ї­ни, от­ри­ма­ють і суд, і ви­ко­нан­ня ви­ро­ку (зо­кре­ма — смер­те­ль­н­о­го)... Вва­жа­є­мо не­об­хід­ним при­тяг­ти до ко­лек­тив­ної від­по­ві­даль­нос­ті всіх без ви­нят­ку чле­нів Пар­тії Регі­о­нів, Ко­му­ніс­тич­ної Пар­тії Ук­ра­ї­ни, офі­ці­й­них ді­я­чів Мос­ков­сь­к­о­го пат­рі­ар­ха­ту та ін­ших відвер­то про­мо­с­ков­сь­ких ор­га­ні­за­цій. Ці лю­ди му­с­ять бу­ти по­збав­ле­ні пра­ва за­й­ма­ти де­ржав­ні по­са­ди та за­й­ма­ти­ся гро­мад­сь­кою ді­я­ль­ніс­тю.» А та­кож «люс­т­ра­ція суд­дів, при­чет­них до про­ти­прав­них рі­шень, і гли­бо­ко рефор­му­ва­ти су­до­ву сис­те­му, за­про­ва­див­ши ін­с­ти­тут „су­ду при­сяж­них“.»
  4. Ши­ро­ка де­ко­му­ні­за­ція: «ви­да­лен­ня, зни­щ­ен­ня, пе­ре­йме­ну­ван­ня та від­прав­лен­ня до му­зе­їв куль­тур­них па­м’я­ток і назв, які про­слав­ля­ють ко­му­ніс­тич­ний стрій, ко­му­ніс­тич­ну іде­о­л­огію та пе­рі­од па­ну­ван­ня мос­ков­сь­к­о­го вла­ди в Ук­ра­ї­ні.»
  5. Ши­ро­ка мі­лі­та­ри­за­ція та ство­рен­ня сучас­ної про­фе­сі­й­ної ре­зер­віс­т­сь­кої ар­мії за при­кла­дом Із­ра­ї­ля.
  6. Лега­лі­за­ція зброї, при­ват­них де­тек­ти­вів, при­ват­них си­ло­вих струк­тур.
  7. Пов­не ро­зір­ван­ня дип­ло­ма­тич­них сто­сун­ків з Ро­сі­єю до за­кін­чен­ня ві­й­ни та део­купа­ції те­ри­то­рій Ук­ра­ї­ни. На­ступаль­на ві­й­на про­ти Ро­сії гіб­рид­ни­ми ме­то­да­ми з за­лучен­ням ди­вер­сі­й­них за­го­нів та під­трим­кою міс­це­вих по­вс­тан­ців. Кін­це­ва ме­та — зни­щ­ен­ня Ро­сії як ок­ре­мої де­ржа­ви та вста­нов­лен­ня кон­т­ро­лю над ти­ми те­ри­то­рі­я­ми, які ста­нуть зо­ною впли­ву Ук­ра­ї­ни в май­бут­ньо­му (про­ект «Русь»).
  8. Се­ку­ля­ри­за­ція, «відо­крем­лен­ня всіх ре­лі­гі­й­них кон­фе­сій від де­ржав­ної струк­ту­ри», що вклю­чає «ска­су­ван­ня всіх по­дат­ко­вих, мит­них, тор­гі­ве­ль­них та будь-яких ін­ших пі­льг для ре­лі­гі­й­них струк­тур.»
  9. Лега­лі­за­ція лег­ких нар­ко­ти­ків.
  10. Об­ме­жен­ня про­па­ган­ди і про­да­жу ал­к­о­го­лю, роз­ви­ток цен­т­рів ре­а­бі­лі­та­ції та вза­є­мо­до­по­м­оги ал­к­о­го­лі­ків.
  11. Спро­щ­ен­ня опо­дат­ку­ван­ня, а та­кож зни­жен­ня по­дат­ків.
  12. Від­кри­тість де­ржав­них ре­єс­т­рів і ка­даст­рів. Впро­ва­джен­ня елек­т­рон­н­о­го вря­ду­ван­ня і зві­ту­ван­ня де­ржав­них служ­бов­ців.
  13. Обо­вʼяз­ко­ве знан­ня ук­ра­їн­сь­кої мо­ви та ви­ко­рис­тан­ня її не ли­ше в офі­ці­й­ній, але в будь-якій пуб­ліч­ній ді­я­ль­нос­ті.
  14. Від­нов­лен­ня ядер­н­о­го ста­ту­су.
  15. Кон­т­роль за мі­г­ра­ці­єю ли­ше з «кра­їн, в яких не ви­з­на­ю­ть­ся пра­ва лю­ди­ни». За­бо­ро­на на­ту­ра­лі­за­ції «чо­ло­ві­ків від під­літ­ко­в­о­го до зрі­л­о­го ві­ку», які при­бу­ва­ють з цих кра­їн, «за ви­клю­чен­ням особ­ли­вих ви­пад­ків — ро­бо­та в ук­ра­їн­сь­кій на­у­ці, служ­ба в ук­ра­їн­сь­ко­му ві­йсь­ку, спор­тив­ні до­сяг­нен­ня під ук­ра­їн­сь­ким пра­по­ром, то­що. Пра­во на­ту­ра­лі­за­ції, от­ри­ман­ня ук­ра­їн­сь­к­о­го гро­ма­дян­с­т­ва для мі­г­ран­тів з та­ких кра­їн ми ви­зна­є­мо ли­ше за жін­ка­ми і ді­ть­ми.»
В прин­ци­пі, на від­мі­ну від по­лі­тич­ної ді­я­ль­нос­ти де­яких пар­тій, по-мо­є­му, та­ку пр­огра­му вже мож­на об­го­во­рю­ва­ти, а не ли­ше по­с­мі­я­ти­ся. Де­які пун­к­ти хо­ро­ші, де­які —ду­же, а де­які — не ду­же. Ну а пер­шим сі­мом вза­га­лі не­ма аль­тер­на­ти­ви, як це за­раз мод­но ка­за­ти. Але не в то­му зна­чен­ні, що йо­го ви­ко­рис­то­вує од­но­ту­ро­вий га­рант, ко­ли йо­го ті­ньо­ві до­хо­ди та за­лаш­тун­ко­ві до­мов­ле­нос­ті опи­ня­ю­ть­ся під за­гро­зою. На мою ду­м­ку, або ці пун­к­ти бу­дуть ви­ко­на­ні, або ук­ра­їн­цям слід го­ту­ва­ти­ся до ос­та­точ­н­о­го ви­рі­шен­ня ук­ра­їн­сь­к­о­го пи­тан­ня Мос­к­вою.

Та це ли­ше по­вер­хо­ве про­чи­тан­ня. Як­що ж вчи­та­ти­ся в де­та­лі, то ми по­ба­чи­мо су­ці­ль­ні пі­ль­ги та про­тек­ці­о­нізм, про­тек­ці­о­нізм і де­ржав­ний кон­т­роль, де­ржав­ний кон­т­роль і регулю­ван­ня. Ось та­кий він, ук­ра­їн­сь­кий на­ці­о­нал-лі­бе­ра­лізм:
  • По­дат­ки змен­шу­є­мо, але не ду­же — гро­ші ж бо по­тріб­ні! Не біль­ше 20% від зар­п­ла­ти плюс пр­огре­сив­не опо­дат­ку­ван­ня при­бут­ків. Та­кож про­по­ну­є­ть­ся ска­су­ван­ня «за­ко­ну про уник­нен­ня по­дві­й­н­о­го опо­дат­ку­ван­ня, щоб пе­ре­кри­ти ви­ті­кан­ня кош­тів че­рез оф­шор­ні ком­па­нії.» За­те бу­дуть по­дат­ко­ві та мит­ні пі­ль­ги для во­лон­те­рів та «під­при­єм­ців, які жер­т­ву­ють во­лон­те­рам кош­ти».
  • Мож­ли­ва ча­с­т­ко­ва «на­ці­о­на­лі­за­ція ве­ли­ких стра­тегіч­них під­при­ємств, пе­ре­тво­рен­ня їх на ак­ці­о­нер­ні то­ва­рис­т­ва (від­кри­ті чи за­кри­ті), в яких де­ржав а в во­ло­діє ча­с­т­кою, але кон­т­ро­ль­ний па­кет ак­цій ли­ша­є­ть­ся у при­ват­н­о­го влас­ни­ка». При цьо­му ні сло­ва не ска­за­но про пе­регляд зло­чин­н­о­го роз­кра­дан­ня де­ржав­н­о­го май­на. Ма­буть, ве­ли­ким влас­ни­кам про­с­то тре­ба бу­де по-ти­хо­му до­мо­в­и­ти­ся з но­вою вла­дою про па­ке­ти ак­цій — ин­шої ін­тер­пре­та­ції я про­с­то не маю. Вза­га­лі ні сло­ва про кон­фіс­ка­цію не­за­кон­н­о­го май­на, а та­кож ком­пен­са­ції та по­вер­нен­ня май­на за­кон­ним влас­ни­кам (ре­с­ти­ту­ції).
  • Про­по­ну­є­ть­ся за­хист та при­ві­леї ви­со­ко­тех­но­л­огіч­но­му біз­не­су — це «ІТ-ком­па­нії, ін­же­нер­ні кор­по­ра­ції та ін­ші на­у­ко­єм­ні під­при­єм­с­т­ва». А ще — не­допу­щ­ен­ня сан­к­цій та об­ме­жень з бо­ку роз­ви­не­них кра­їн — ме­ні особ­ли­во ці­ка­во, як цьо­го до­м­ог­ти­ся, з огля­ду на пун­к­ти 14-15!
  • Най­ці­ка­ві­шим, на мою ду­м­ку, є фор­мулю­ван­ня про за­охо­чен­ня кон­ку­рен­ції, що вклю­чає ство­рен­ня аль­тер­на­тив­них ко­му­наль­них, лі­цен­зу­валь­них, ос­віт­ніх, мит­них і регулю­валь­них струк­тур. З тек­с­ту не зро­зу­мі­ло, чи бу­де дозво­ле­но при­ват­ні струк­ту­ри хо­ча б у ко­му­наль­но­му та ос­віт­ньо­му сек­то­рі, чи це бу­де кон­ку­рен­ція між різ­ни­ми де­ржав­ни­ми струк­ту­ра­ми — ма­буть, про­по­ну­є­ть­ся кон­ку­рен­ція між умов­ною мит­ни­цею Са­ака­шві­лі, мит­ни­цею Віл­ку­ла та мит­ни­цею Са­до­в­о­го. От бу­де хо­ро­ший ви­бір, ци­тую: «ко­му не­сти гро­ші»!
  • Сво­бо­да ві­ро­спо­ві­дан­ня та со­віс­ті ви­зна­є­ть­ся, але під де­ржав­ним кон­т­ро­лем. Хо­ча не зо­всім зро­зу­мі­ло, яким чи­ном де­ржа­ва змо­же так на­хаб­но втруча­ти­ся у спра­ви озб­ро­є­них гро­ма­дян для «ор­га­ні­за­ції регу­ляр­н­о­го фі­нан­со­в­о­го ау­ди­ту ді­я­ль­нос­ті» ре­лі­гі­й­них струк­тур, а та­кож для «за­по­бі­ган­ня шах­рай­с­т­ву, ді­я­ль­нос­ті де­ст­рук­тив­них не­бе­з­печ­них куль­тів або струк­тур, чия іде­о­л­огія про­па­гує во­ро­жість до на­ших гро­ма­дян­сь­ких цін­нос­тей.» Ок­рім цьо­го про­по­ну­є­ть­ся де­ржав­ний кон­т­роль за іде­о­л­огіч­но ви­ва­же­ною вер­сі­єю іс­то­рії: «ви­зна­є­мо ге­не­раль­ною ту іс­то­рич­ну лі­нію, в якій при­сут­ня на­ша на­ці­о­наль­на су­б’­єк­т­ність — від ота­ма­нів Виз­во­ль­них зма­гань до на­ці­о­на­ліс­тів-доб­ро­во­ль­ців в ло­каль­них ві­й­нах піс­ля кра­ху СР­СР.» Ну, і мов­ні кво­ти на ук­ра­їн­сь­ку ма­ють бу­ти мак­си­маль­ни­ми — це до купи.
  • Най­більш лі­бе­раль­ний пункт пр­огра­ми — ре­єс­т­ра­ція го­мо­сек­су­аль­них со­ю­зів, але ли­ше го­мо­сек­су­аль­них і без на­д­ан­ня їм ста­ту­су шлю­бу. До то­го ж про­по­ну­ю­ть­ся пі­ль­ги та префе­рен­ції ге­те­ро­сек­су­аль­ним сі­мʼям, на­віть як­що во­ни не ма­ють ді­тей. Од­ним сло­вом, лю­би­те­лів за­зи­ра­ти в чу­же ліж­ко на­ші на­ці­о­нал-лі­бе­ра­ли по­ва­жа­ють. Це та­кож по­яс­нює, чо­му не зга­ду­є­ть­ся лега­лі­за­ція про­с­ти­ту­ції та ска­су­ван­ня до сміш­н­о­го аб­сур­д­них за­ко­нів про «роз­по­всю­джен­ня пор­н­огра­фії».
...Про­те на­віть на­віть та­ку, від­нос­но без­зу­бу пр­огра­му під­три­му­ва­ти ні­ко­му. Я так ро­зу­мію, ок­рім па­на Рез­ні­чен­ка до на­ці­о­нал-лі­бе­ра­лів мож­на за­пи­са­ти ще кіль­ка­на­д­цять йо­го дру­зів — я бу­ду зди­во­ва­ний, як­що їх кіль­ка де­сят­ків, — які не ма­ють ані гро­шей, ані впли­ву, ані мож­ли­во­с­тей попу­ля­ри­зу­ва­ти свої ідеї, які се­ред ук­ра­їн­сь­к­о­го на­се­лен­ня, оче­вид­но, ду­же не­попу­ляр­ні...

Нема коментарів

Дописати коментар

Hy-phen-a-tion